Monday, October 19, 2009

Varför, Burlöv?

Jag är arbetslös, vilket innebär att jag varje dag skickar minst en ansökan till nån tjänst utannonserad eller ej. En ansökan om dagen förutom de där sällsynta jobben jag verkligen vill ha och tror jag kan få.

I morse damp det ner ett fett A4 kuvert i hallen, från Burlövs kommun, vilket jag naturligtvis öppnade med höga förhoppningar om en avlönad tjänst. Men icke. Burlöv hade skrivit ut min elektroniska ansökan, häftat ihop den med ett tyvärr-brev underskrivet av tvenne byråkrater, lagt alltihop i ett kuvert köpt för skattepengar och frankerat det med skattepengar... för att inte prata om miljöbelastning. Som att jag inte kunde ta ett nej över email...

Till saken hör att det inte ens var en fast tjäänst jag sökt, jag hade helt enkelt skickat in mitt CV, och sagt att jag var intresserad av att timvikariera (älska mig Reinfeldt!). Men dessa tvenne burlövska byrkrater hade nu uppdaterat sin timvikarielista, och där fanns inte plats för mig. Man undrar ju hur mycket ett namn till kostar eller stör på den listan.

2 comments:

Evert said...

Burlöv suger
ingen duger
pengar som inte finns
ska sparas
säger nån nåt annat
så säkert de ljuger
men låt dig ej förbittras
i denna bittra tid
osv. skrev Biermann
ha det!

Anonymous said...

excellent


[url=http://pulse.yahoo.com/_QVZFVHHQXSTFTI4ZUMKXSKFLRM]برامج[/url]
[url=http://pulse.yahoo.com/_QVZFVHHQXSTFTI4ZUMKXSKFLRM]برامج التحميل[/url]