Saturday, October 18, 2008

Andra försöket

Många skriver på nätet att det är lättare att updatera Fedora 9 än att installera det från början.

Så jag körde in en Live CD jag vet fungerar, och försökte installera från den.

Samma problem. Måste vara Fedorarelaterat tänkte jag, och laddade ner Open SUSE.

Desvärre mötte även open SUSE samma problem. Jag surfade trunt lite å fredagkvällen och hittade andra människor med samma problem. Dessutom hittade jag drivrutiner för mitt moderkort som stödjer Linux på ASUS hemsida. När jag satt punkt för denna mening ska jag starta om datorn och försöka installera dem från en floppy disk = )

P.s. Det var ganska funky att gå och köpa en floppy... när gjorde man det senast ;) Jag trodde att jag skulle åka på ett tio pack men de såldes styckvis, så jag köpte två. One for the road...

No comments: