Wednesday, October 29, 2008

En annorlunda dag

En annorlunda dag går mot sitt slut. Annorlunda på det sättet att den inte har tillbringats på det stora .com´iga kontoret i den mer utvecklade delen av stan utan hemma i lägenheten. Av någon anledning hade vattnet stängts av i den stadsdel där K´s Kontor ligger, och ledningen, som tagit till sig 00talet på ett sätt som stundtals känns otidsenligt påbjöd arbete hemifrån. Inte helt fel som omväxling.. om inte annat börjar man uppskatta kontoret mer. Att jobba hemma är ungefär lika kul som att vara ledig på jobbet... Rätt ska vara rätt.

Dagen förde följande med sig.

Väntade överdoser av kaffe och Eldkvarn, snälla, bara en gång till... Vilket band de är. Texter som bryter mot varje grammtisk regel, och inte säger någonting när man läser dem. Melodier som varken fångar popsnören eller rockers. Och sedan denna magi i samspelet mellan Pluras röst, texten, melodin, och Carlas gitarr.

Små insikter i Windowsnätverkande. Jag var tvungen att installera diverse nätverksrutiner i Windows för att kunna jobba hemifrån. Undrar hur det kommer att gå om vattnet stängs av när jag är på Linux. Om jag är på Linux. Jag trotsade dock likt en ståndaktig tennsoldat chefens instruktioner om Outlook, och kopplade upp ett Thunderbird konto att få företagets mail på. Det fungerade prima :)

Ett försök att installera Linux. Nada. Ingenting. Trogna läsare har kanske förstått att problemet är att installlatsionsprogrammet i fråga YaST, inte hittar någon hårddisk att lägga kärnan på. Jag lyckas alltså inte komma så långt att jag kan förstöra något som finns på datorn vilket kanske är en smal lycka. Men vad är det som är fel?

No comments: