Tuesday, October 28, 2008

Huvudstupa in i framtiden

Efter att i lugn och ro googlat bort timmar för att hitta felet med min Linuxinstallation berättar chefen att vi alla ska jobba hemifrån i morgon, eftersom vattnet kommer att stängas av i området...

Det betyder tre saker:

1. Betydligt bättre kaffe
2. betydande installeringar ska göras på min dator i Windowsmiljö. Jag kommer knappast att byta till Linux innan dess, det blir en mardröm.
3. Efter arbetsdagens slut ska jag försöka på nytt att installera SUSE. ( efter det blir det intressant att försöka nå företagets server från en Linuxdator, men det har jag itne tid att pilla med i morgon. )

Vägkarta för i morgon är, alltså...

1. Uppdatera BIOS till bäst-för-Windows inställningar.
2. Gör en back up av MS DOS som reserv...

ARBETA

3. Försök installera SUSE, men följ tipset i tidigare inlägg, att skriva hwprobe-modules.pata o.s.v.

Önska mig lycka till...

No comments: