Thursday, October 23, 2008

Icke godkänt

Det går fortfarande inte... Jag körde det som på installationsCDn kallas för Firmware test., och fick följande icke godkänt...

Failed:
1 Boot device 0X80 does not support EDD
2. Failed to locate HPET base
3. Memory range 0xe8000000to 0xebffffff (0000:00:00:0) has incorrect attribute
4. The memory map has a memory hole between 15 Mb and 16 Mb
5 No SMBIOS nor DMI entry point found

Warning:
1. CPU frequency scaling not supported
2. Zone THRM doesnt support passive tip point at all

Låter som tunga problem

3 comments:

Anonymous said...

Konkreta problemfelmeddelanden underlättar alltid! Var det här från beta-utgåvan eller från 11.0? Och har du uppdaterat BIOS eller inte?

Maladets! said...

open SUSE 11.0

Vad gäller BIOS, så undrar jag om jag inte ställde till med något... Jag lyckades inte uppdatera som det står i handboken - moderkortet hittade inte rätt fil.

Men från Windows kommer jag numer inte åt floppy disken, och jag undrar om det inte har något att göra med den här automatiska uppdateringen han ville göra om du minns...

kanske är det en bra ide att uppdatera BIOS till Windows från Windows först av allt så att jag vet att allt är i ordning...

Anonymous said...

Med ASUSUpdate? Jo, det är kanske vettigt.

Efter det så kanske "ide-generic" är värt ett försök?